Finalul aventurii

Ultima zi a scurtei întoarceri la Bistriţa se anunţa a fi una lipsită de evenimente. Dimineaţa m-am trezit pe ritmul liniştit al ploii. La prânz urma să plec. Acele câteva ore rămase aveau să treacă în câteva minute. Până am mâncat şi m-am trezit complet, ploaia s-a rărit şi într-un final a încetat. Deja mai trecuse o ora.

Era clar că nimic nu mai avea să se întâmple, aşa că am început să-mi fac bagajele. Dar natura nu are orar, şi în scurtul interval de timp care mi-a mai rămas, urma să-mi mai facă încă două surprize. Din partea celor care nu cuvântă. Uitându-mă pe geam, norii băteau în retragere, iar cerul era cucerit de un stol de porumbei. Adunaţi într-un număr destul de mare, ei se bucurau de aerul recent împrospătat, zburând în cercuri, oferind un vals lent, mult deasupra caselor şi oamenilor.

Soarele a început să-şi facă timid apariţia printre nori. Curios să văd ce mai pune natura la cale, m-am grăbit la geamul opus, cel dinpre parc. Aici însă nu credeam că voi vede mare lucru, parcul e în renovare, aleile şi spaţiul verde sunt răscolite. Mi-am ridicat privirile spre crengile înalte ale copacilor. Aici, o uşoară agitaţie şi mişcare prinsă cu coada ochiului mi-a atras repede atenţia. Nu mică mi-a fost mirarea când am văzut veveriţe pline de energie fugind din copaci în vegetaţia rămasă pe jos în cautare de mâncare. Am coborât în mare grabă jos în parc cu speranţa de a reuşi să fac măcar o poza cu simpaticele animale. Următoarea jumătete de oră am petrecut-o în compania veveriţelor jucăuşe, care nu păreau deloc deranjate de prezenţa mea sau a oamenilor care erau în trecere.

Leave a comment

Leave a Reply

