Cartea de pe noptieră

“Există cărţi de care rămâi cumva îndrăgostit: crezi că le-ai uitat şi totuşi le duci atât de tare dorul…Sau cărţi cărora le-ai presimţit miracolul, fără să le fi cunoscut vreodată. Cărţi gata să te iubească, adunate pentru tine în colecţia CARTEA DE PE NOPTIERĂ.”

Aşa apare scris pe a patra copertă a fiecărei cărţi dintr-o mică colecţie a editurii Humanitas. N-aş fi menţionat aceste rânduri dacă nu ar conţine un adevar general valabil. Chiar există astfel de cărţi. Nu neapărat din această colecţie. Cărţile care ne marchează sunt la fel de diferite ca şi oamenii care le citesc. Cărţile din această colecţie sunt mici, uşor de citit, ideale chiar şi pentru călătorii. Eu am strâns vreo 20 de astfel de cărticele în ultimul an. Cele mai multe le-am achiziţionat recent, profitând de oferta de 5 lei/carte de la librăria Humanitas din centrul Clujului.

În ultimul timp mi-am facut obiceiul de a avea pe noptieră câte 2-3 cărţi care le citesc în paralel. În acest moment sunt doar două cărţi cu care-mi petrec nopţile de toamnă: Paulo Coelho – Walkiriile şi Mircea Cărtărescu – Mendebilul. Tu ce cărţi ai pe noptiera ta?

Previous Post
Leave a comment

Leave a Reply

